За проектите

 “Ентропия на думите”, „Фауст: Съдебен процес за душата“ и „Преди края…(на света)” са артистичните предизвикателствата, които отправяме към теб. Проектите, в които ще имаш възможност да се включиш и да твориш. Нека ти разкажем малко повече за тях:

Before the end... (of the world) | Преди края... (на света)

Проектът се води на английски език с осигурен симултанен превод​

Проектът „Преди края…(на света)” на фондация Брейн Стор Проджект, Ива Свещарова и Вили Прагер, в сътрудничество с хърватската драматуржка Ивана Ивкович, композиторът Емилиан Гацов-Елби , ще изследва апокалиптичната култура през различни гледни точни. Ще има ли край на света? И какъв би бил този край? Екипът ще изследва темата, стъпвайки върху различни наративи,визуални примери и интерпретации на темата от популярната култура и ще разглежда начините, по които апокалипсисът се представя като проектирано събитие. В процеса на работаще се търси как би изглеждало едно апокалиптичното тяло, неговите емоции, масовата психоза за разруха, както и обратната страна на тази страховита картина – мащабността на едно такова събитие и фасцинацията на онези, очаровани от интерпретациите на края на света.

Думата апокалипсис произлиза от гръцката дума apocalupsis, което означава „разкриване“. Представлявайки „откровение“ или „разкритие“, терминът има очевидни библейски конотации във връзка с библейското „откровение за бъдещето, дадено на св. Йоан“. Значението на думата апокалипсис обаче, дори в библейския смисъл, е тясно свързано с унищожаването и трансформацията на физическия свят. Именно този мотив за заличаване и трансформация ще бъде на фокус в работата по проекта. 

В онлайн работилницата участниците ще бъдат въведени в темата на проекта „Преди края… (на света)”, стъпвайки върху различни наративи, визуални примери и интерпретации на темата. Първата среща ще започне с представяне на творческия екип – Ива Свещаров, Вили Прагер и хърватската драматуржка Ивана Ивкович, въведение в темата и отворена дискусия с участниците – как си представяме момента  „преди края на света“, как би изглеждало едно апокалиптичното тяло, неговите емоции, масовата психоза за разруха и пр. В следващите срещи участниците ще имат възможност да предложат текстови материал – поема, разказ или кратък стих, визуален образ и/или физически жест, които кореспондират с темата. Предложенията ще бъдат обсъдени с участниците и в последващ етап, доразвити чрез конкретни насоки от екипа на проекта. В последната среща екипа на „Преди края… ( на света)”  ще сподели с участниците резултатите от тяхната работа по проекта и какво им предстои до неговото финализиране.

Екип

Вили Прагер завършва магистърската програма „Соло/Танц/Авторство“ в Университета за изкуства в Берлин, „Синтетично сценично изкуство“ в Пловдивския университет и експерименталните театрални класове „4ХС“. Работи с режисьори и хореографи като Галина Борисова, Николай Георгиев, Дейвид Замбрано, Алън Гууд и е участвал в проекти на Дойферт&Плишке, Томас Леман, Далия Ачин, Иво Димчев и др. Сред проектите му като автор и съавтор са: „Myзей на хигиената“(2011), “Transformability”(2012), “Victory Day” (2013), “Balkan Dance Reality show” (2015), „Нашето последно па де дьо“ (2015 ), ”shamebox” с Ива Свещарова с награда ИКАР 2018, “Произведени за щастие” с Ива Свещарова с награда ИКАР 2019 г.,

 “A better life ” 2019, “More is less , but sometimes less is nothing “ 2020. Вили Прагер печели наградата на публиката ”Prix Jardin d’Europe” 2013 на международния фестивал ”Impulstanz” във Виена. Съосновател е на „Брейн Стор Проджект“, на Номадската танцова академия и на Международния фестивал за съвременен танц и пърформанс „Антистатик“ в София.

Ива Свещарова работи в областта на съвременния танц и пърформанс. Завършва магистратура „Хореография и Пърформанс“ в Института за приложно театрознание в Гисен, Германия, “Синтетично сценично изкуство” в Пловдивския университет и експерименталните театрални класове 4ХС. През 2006 г. е стипендиант на DanceWeb, Импулстанц. Виена. От 2002 г. до 2006 г. е част от трупата на Acto – Instituto de Arte Dramatica, Португалия. Работила е с режисьори и хореографи като Николай Георгиев, Галина Борисова, Филип Перейра, Дойферт & Плишке, Томас Лемен, Марен Щрак, Ани Васева, Верена Билингер, Ани Данкова и др. Автор и съавтор е на повече от 10 представления. Колективните ѝ представленията с Вили Прагер („Произведени за щастие” и „shamebox”) са са отличени с националната награда ИКАР в категория „Съвременен танц и пърформанс”.

От 2007г. е член на Брейн Стор Проджект. Свещарова е съосновател и съорганизатор на Международен фестивал за съвременен танц и пърформанс “Антистатик” и на балканската мрежа Номадска танцова академия

Ивана Ивкович е драматург, чиито интереси се основават на пресечните точки на театъра, съвременния танц, новите медийни технологии, звуковото изкуство и радиофонията. В сътрудничество с други артисти и като член на изпълнителския колектив от Загреб – BADco, от 2004 г. насам тя е съавтор на поредица от артистични проекти за сцената, галерии, екран, радио вълни и страница, които са представени на международната сцена, включително на фестивала Steirischer Herbst, на берлинския Volksbühne, Венецианското биенале и международния фестивал Антистатик. Бивш главен редактор на журнал за изпълнителското изкуство Frakcija (2008-2012), тя също така има публикации и в други издания (Maska, The Drama Review, TkH, Jungle Juice Magazine…). Тя получава и няколко стипендии (Akademie Schloss Solitude, CEC ArtsLink), редовно провежда семинари и презентира на международни фестивали, симпозиуми и конференции.

Entropy of words | Ентропия на думите

Проектът се води на български език

“Ентропия на думите” е интердисциплинарен проект на графичния дизайнер Теодора Симова и артиста Стефан А. Щерев. Представлява създаване на авторски текстове с техниката на blackout поезия, като чрез визуална и звукова елиминация написаният и записаният текст придобиват ново значение в нова форма. Проектът разработва идеята за необратимостта на новосъздадената артистична форма през призмата на физичната величина ентропия, като мярка за безпорядъка.

По време на работилниците екипът ще даде разяснения какво представлява блекаут техниката на създаване. Участниците ще дискутират с екипа различни измерения на ентропията и ще могат да създадат своя интерпретация по зададен текст.

Екип

Стефан А. Щерев е артист и продуцент. Образованието си получава в 22 СОУ-София Експериментални театрални класове 4ХС , ПУ “Паисий Хилендарски” – Синтетични сценични средства, University of Novi Sad, Serbia – Body Unlimited -pilot training and research program. 

Той е съорганизатор и продуцент на Международния фестивал за съвременен танц и пърформанс – Антистатик ( от 2006 г. до сега), Българска танцова платформа, Образователна платформа “Без дистанция”,Фондация Асоциация Информбюро” и Номадска танцова академия България. Участва в много международни театрални, танцови, интердисциплинарни проекти в страната и навън, както и в кино и тв продукции. Водещ е на тв предавания. През 2020 г. печели националната награда ИКАР за съвременен танц и пърформанс.

Теодора Симова е графичен дизайнер, отдаден в голяма част от работата си на проекти в културния сектор. Завършва реклама в Милано, но се връща в София и създава студио „Луноход“, в чието портфолио вече са рекламните визии на осем спектакъла на режисьора Явор Гърдев („Празникът“, „Чамкория“, „Пияните“, „Чайка“ и др.), визуалната идентичност на Nomad Dance Academy Summer и Spring Forward 2018; и още много локални и международни проекти. От 2017 г. е графичен дизайнер на Международния фестивал за съвременен танц и пърформанс „Антистатик“, а от 2019 г. – автор на художественото оформление на единственото в страната специализирано издание за танц и танцова култура „Списание за танц“.

През 2020 г. започва проекта “28 дни blackout поезия” за създаването на блекаут поезия от архивни периодични издания.

Д-р Владимир Божилов е преподавател в катедра „Астрономия“ към Физическия факултет на Софийския университет и комуникатор на науката. Носител е на докторска степен по астрофизика и астрономия, като основните му научни интереси са към изучаването на активните галактични ядра, космологията и търсенето на живот извън Земята. Д-р Божилов е активен популяризатор на науката – носител е на второ място в конкурса за комуникация на наука „Лаборатория за слава FameLab“ 2010 и първа награда в международното му издание „Hall of FameLab“ 2014 в Лондон, Великобритания. Чест гост е в радио и телевизионни предавания и на различни събития за комуникация на науката, където разказва на достъпен език за най-новите открития от областта на Космоса. Съавтор на повече от 30 научни и над 70 научнопопулярни публикации. Лектор и научен експерт в Детски научен център „Музейко“ от основаването му през 2015 г. В периода 2012-2018 г. е бил научен редактор, а след това и главен редактор на сп. “ВВС ЗНАНИЕ”.

Faust: A Court Trail of the Soul | Фауст: Съдебен процес за душата

Проектът се води на английски език с осигурен симултанен превод​

Колкото и да е трудно за един актьор да продължи своите артистични търсения по време на пандемията от КОВИД-19, ние открихме истинските възможности на онлайн комуникацията и представянето, и че можем да изследваме един изцяло нов начин на общуване с публиката. Използвайки Фауст на Гьоте ще се опитаме да провокираме публиката да се замисли за какво биха дали душите си на Дявола. Дали онлайн комуникацията е реална, или е просто мистифицирана; какво означава да си жив в дигиталния свят; има ли изкупление на душата – това са само някои от въпросите, върху които този проект цели да постави и да се опита да използва комбинация от театър, магия и кукловодство – да изследва заедно с публиката. Въпреки че този проект е базиран онлайн, може да се превърне в реално живо представление, включващо актьори и публика на живо и виртуално.

„Фауст: Съдебен процес за душата” е интерактивно онлайн представление, по мотиви от Фауст на Гьоте. Проектът представя един съвременен Фауст съществуващ в нашето доста виртуално съвремие. Процесът трябва да определи дали Фауст заслужава душата си. Публиката се превръща в своеобразно жури от съдебни заседатели, което освен да се запознае с всички доказателства по делото, трябва да определи и присъдата на обвиняемия. Зрителите стават преки участници в процеса освен чрез участието си в откритите репетиции и публично представяне, така и чрез онлайн комуникация с персонажите. Поредица от видеа, постове и лични съобщения ще поставят публиката в ролята на активен участник и съдник на душата на Фауст.

Екип

Казвам се Мигел Понсе де Леон и осъзнах артистичното си Аз преди около 10 години. Историята на моята връзка с изпълнителското изкуство не започва когато съм бил дете, нито има големи повратни точки. Единствената далечна първопричина, която бих могъл да намеря е критиката в детството ми, когато се осмелявах да кажа, че съм отегчен: отгледан съм любопитен по принуда и никога не можах да се отърва от това прилагателно.

Това доведе до комбиниране на моето обучение в различни сфери: първата ми работа беше като цирков артист и илюзионист, което ми позволи да уча научна специалност в университета. Докато бях студент можех да развивам артистичните си интереси заедно с хора със сходни на моите възгледи, което ми помогна да основа театрална компания, където да работя като актьор, режисьор и драматург. В последните години фокусът ме върху сливането на основни аспекти на различни дисциплини, които имам удоволствието да изпробвам и уча. 

Аз съм Оскар Исаак Фернандез Фернандез и съм роден на 20 септември 1993. Имах скучно и обикновено детство като повечето деца от моето поколение. Открих магията на 15-годишна възраст когато един приятел ме научи да правя първия си фокус и от тогава връзката ми с магията никога не е прекъсвала. Когато бях на 21 реших да прекъсна да уча икономика и да се посветя изцяло на магията – първо независимо като давах уроци по фокуси и правех представления, а по-късно заедно с приятели през 2018 г. основахме компанията “Magia en la Manga” и бяхме наградени с наградата „Най-добър артистичен проект“ в Понтегал през 2019.

Освен опитът ми в актьорско майсторство и преподаване, аз съм участвал и в проекти на европейско ниво за артистичен обмен и проекти за разпространение на илюзионното изкуство. Понастоящем, в допълнение към уроците и представленията, работя заедно с Мигел Понсе де Лен в едно ново шоу и върху връзката на илюзионното с други изкуства, особено връзката между магията и театъра. 

Казвам се Димитър Стефанов и съм роден в България, София през 1984 г. Интересът ми към изкуството започна когато бях само на 7 години и кандидатствах за детската театрална група в Българска Национална Телевизия. Това доведе до участия в телевизионни и филмови продукции и по-късно до получаването ми на бакалавърска степен  по актьорство за куклен театър. След това завърших магистърска степен по режисура в сценичните изкуства и режисирах над 15 пиеси.

През 2014 започнах да преподавам в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ като асистент в класа актьорство за куклен театър на професор Румен Рачев. В момента довършвам докторантура в НАТФИЗ, режисирам, играя, преподавам и продължавам да търся различни форми на изкуството, което чувствам и обичам със сърцето си.

Казвам се Димитър Живков, роден през 1984г. в гр.Враца. Още от малък проявявах артистични наклонности, до момента в който не станах част от самодеен театър „Пионер”, където откривайки театралното изкуство се влюбих в театъра. Любов, която с годините само нарастваше, която ми помогна да натрупам самочувствие и да изследвам света през призмата на изкуствата – театър, музика, кино.

Имах срещи с големи и малки трупи, вдъхновения и разочарования, големи примери за успехи и подражание, но и напомняния за капаните на професията. Имах късмета и щастието да играя достатъчно много, че да срещна точните хора, колеги, които да ме окрилят, водят и убеждават в силата на любовта към изкуството.

Смело трупах опит в киното, дублажа, импровизацията, а от скоро и в преподавателската дейност.  И отново любовта към изкуството ме подтикват да търся, изследвам и възприемам нови начини за контакти с публиката и творчество. Така продължавам все по-уверено да вървя към поредното предизвикателство, поредния проект, поредната среща със съмишленици. И смятам, че тази любов ще става все по-голяма.

Проектът “В обувките на артиста” се осъществява с подкрепата на Национален фонд “Култура”, Столична община и Асоциация за развитие на София.

Logo_NCF_ENG_new_final_RGB-01
sofia-municipality
SDA_vertical_combo_color
“В обувките на артиста” – проекти
Scroll to top